Tony Martin je na dan kronometra sporočil, da bosta preizkušnji na svetovnem prvenstvu njegovi zadnji v profesionalni karieri. Po 14 letih se je odločil, da konča športno pot.
Tony Martin je za Jumbo-Vismo že odpeljal svojo zadnjo dirko. Zadnja tri leta je nastopal v dresu nizozemskega moštva in bil zvesta oproda Primoža Rogliča, sedaj pa je napočil čas za slovo.
»Danes želim oznaniti, da bosta prihajajoči kronometer in kronometer mešanih ekip moji zadnji dirki v karieri,« je zapisal na Instagramu. »Dosegel sem, kar mnogi mladi kolesarji sanjajo.«
V dolgoletni karieri si je prislužil naziv enega najbolj cenjenih kolesarjev v karavani. Spoštovali so ga vsi tekmeci, lepo se je to videlo ob lanskem uvodu na Dirki po Franciji, ko je na spolzkem cestišču povsem umiril karavano in nevtraliziral dirko na spustu v dolino.
Martin je svojo športno pot začel že leta 2005 v Gerolsteinerju, leto dni kasneje prestopil k Thuringer Energieu, a to so bila še leta pred prestopom med profesionalce. Prvo resno pogodbo mu je leta 2009 ponudila ameriška zasedba High Road, kasneje znana kot HTC-Columbia. Tam je Nemec preživel tri sezone, preden se je leta 2012 preselil k Omega Pharma- Quick Stepu.
Pet sezon pri Belgijcih je bilo njegovo najboljše obdobje v karieri. Privozil si je številne zmage, med drugim tudi dva naslova svetovnega prvaka v vožnji na čas. Leta 2017 je prišlo čas za slovo in selitev h Kathushi. A švicarska ekipa je po vsega dveh sezonah propadla in Martin je še zadnjič v karieri zamenjal sredino.
Preselil se je na nizozemsko k Jumbo-Vismi, kjer je sprejel vlogo pomočnika in lastne ambicije povem potlačil. Izkazal se je za nepogrešljivega člana moštva, ki je s svojimi izkušnjami prinesel mirnost in zanesljivost.
Leta pri Nizozemcih pa za Martina niso bila najlažja, saj je bil pogosto udeležen v grdih padcih, ki so ga za dlje časa oddaljili od dirk. Tako je Dirko po Španiji 2019 končal zaradi razbitega obraza, letos pa je na Dirki po Franciji zadel v sedaj že slavno ‘Omi-Opi’ gledalko in grdo padel. Dirko je sicer nadaljeval, a kasneje ponovno padel in odstopil.
Prav nevarnosti, ki prežijo na kolesarje, so eden izmed glavnih razlogov, da je Martin sklenil končati kariero. V poslovilnem zapisu je poudaril, da je bilo na področju varnosti storjeno premalo.
»V zadnjih mesecih sem razmišljal o tem, kaj me čaka po kolesarstvu. Grdi padci letos so me prisilili, da sem se začel spraševati, če sem se pripravljen še naprej izpostavljati nevarnostim. Odločil sem se, da ne, saj se na področju varnosti, kljub številnim pogovorom, ni spremenilo veliko. Upam, da bo kolesarski svet poslušal nasvete moje in ostalih ekip.«
Tony Martin je v svoji karieri dosegel 67 zmag. Zagotovo največ štejejo štirje naslovi svetovnega prvaka v vožnji na čas. Prav zaradi njih je sklenil, da se poslovi na svetovnem prvenstvu in tako kolesarstvo zapusti v »domačem okolju«.