Patrick Lefevere slovi kot mož, ki brez zadržkov pove, kar mu leži na duši. Po objavi trase Dirke po Franciji za prihodnjo sezono se je spotaknil ob tlakovce, ki po njegovem mnenju ne sodijo na tritedenske dirke.
Kot že nekaj zadnjih let, je tudi tokrat direktor Deceuninck-Quick Stepa Patrick Lefevere našel pomanjkljivosti pri načrtovanju trase Dirke po Franciji 2022. Grešni kozli so tokrat tlakovci, ki jih bodo morali kolesarji premagati na peti etapi.
Belgijec je že napovedal, da bodo na francoski pentlji v prihodnjem letu lovili etapne zmage in se bodo ponovno odpovedali skupnemu seštevku. V svojih vrstah ima Deceuninck-Quick Step paleto izvrstnih kolesarjev za klasike, zato bi tlakovci morali najbolj odgovarjati prav njim.
“Tlakovci? Za nas so dobri, a na Grand Tour v resnici ne sodijo. Odsek ali dva, morda trije … a enajst? To je preveč. Tu že lahko izgubiš Tour. Ne moreš zmagati, lahko pa izgubiš.”
“Prav tako makadam. Držimo se raje cestnega kolesarstva. Razumem, da želijo ponuditi razburljive etape, pa vendar.“
Julian Alaphilippe, Kasper Asgreen, Zdenek Štybar in Yves Lampaert bodo zagotovo favoriti za zmago na peti etapi, če bodo vpoklicani v ekipo. A Lefevereja čevelj žulji drugje. Tlakovci odvzemajo možnosti za zmago šprinterjem, ki v prihodnjem letu po besedah Lefevereja ne bodo imeli prav veliko možnosti za lov na zmage.
“Ali vidim veliko šprinterskih etap? Niti ne,” je povedal 66-letnik, ki zagotovo upa, da bi Marku Cavendishu pomagal do rekordne 35 etapne zmage. “Če bodo dirkali kot v preteklih letih, bosta odpadli še dve. Torej bo šprint na štirih, morda petih etapah, a kolesarji so tisti, ki naredijo dirko.”
Vključitev tlakovcev na kateregakoli izmed Grand Tourov vedno razdeli karavano. Nekateri se veselijo novega izziva, drugi, predvsem tisti, ki se borijo za skupno zmago, pa so glede odsotnosti asfalta bolj zadržani. Kocke namreč prinašajo mnogo nepredvidljivosti, ki ti lahko uničijo dirko.
Tudi direktor Jumbo-Visme Richard Plugge je pred dnevi spregovoril o tlakovcih in priznal, da bi se jih na Touru raje izognil, a se zaveda, da mora končni zmagovalec znati voziti na vseh terenih, tudi kockah.