Kamere na dirkah so večino časa osredotočene na kolesarje, zato gledalec nima občutka, kaj vse se dogaja za glavnino. Ekipni avtomobili v četici drvijo za tekmovalci, se prerivajo v ospredje ali počasi drsijo v ozadje. Občasno se avtomobilski ples ne izide, kar smo videli na letošnji Dirki po Italiji.
Peta etapa nedavno končane Dirke po Italiji je že daleč, a če smo se tedaj osredotočali le na etapno zmago Caleba Ewana, bomo tokrat pogledali nekaj metrov za glavnino. Tam je namreč prišlo do resnega trka ekipnih avtomobilov, ki pa na sam potek dirke na srečo ni vplival.
Kolesarske dirke so zelo nepredvidljive in vsi udeleženi morajo biti stalno pripravljeni na spremembe. Nenadna sprememba tempa v glavnini za seboj potegne množično pospeševanje ali zaviranje, tako s strani kolesarjev, kot karavane avtomobilov.
V zaključku pete etape je bil tempo v glavnini že zelo oster. Kolesarji so vozili proti ciljni črti in pripravljali teren za šprinterje, kjer se hitrosti vrtijo okoli 60 kilometrov na uro. Nato pa je sledila težava v ospredju. S posnetka ni povsemvidno, kaj je prisostvovalo pri nenadnem zaviranju, a prav lahko je bila za to kriva huda nesreča Mikela Lande, ki je moral dirko nato zapustiti.
Avtomobili so v koloni vozili za drvečo glavnino in ob težavah kolesarjev je sledilo množično nenadno zaviranje. Zdi se, da je do tega prišlo ravno po ovinku oziroma nepreglednem delu cestišča, zaradi česar so imeli športni direktorji za volanom nekoliko daljši reakcijski čas, kot bi ga imeli sicer.
Tako kot pri vsakem nenadnem ustavljanju avtomobilov je tudi tokrat prišlo do učinka elastike. Vsak avtomobil je močno zavrl in nato počasi speljal in nadaljeval v počasnem tempu. Posledično so imeli avtomobili v ozadju manj časa za reakcijo in prišlo je do neizbežne nesreče.
Avtomobil Qhubeke-Assos je bil na 21. mestu v karavani in ob njegovem prihodu iz ovinka je v ospredju nastala že dolga kolona avtomobilov. Voznik je prepozno videl dogajanje pred seboj, se sicer skušal izogniti nesreči in tik pred trkom zavil v levo, da bi obšel kolono vozil, a časa in prostora je bilo premalo, za varen manever in z desnim sprednjim delom je trčil v avtomobil ekipe DSM.
The other action at the end of yesterday’s stage @inrng #Giro104 pic.twitter.com/j3p85Rhyjg
— Hendrik Lemmer (@GrootLem) May 13, 2021
Posledice trka so bile na avtomobilu hude, na srečo pa nihče od udeležencev dirke ni bil poškodovan. Sprednji del ekipnega avtomobila je bil povsem potlačen, ob trku pa je naprej zdrsnil tudi strešni nosilec, poln koles. Ta so pritisnila na vetrobransko steklo in ga povsem zdrobila.
Na letošnji Dirki po Italiji smo videli presenetljivo veliko težav z ekipnimi avtomobili. Le dan po nesreči Qhubeke-Assos je avtomobil BikeExchanga s kolesa zbil Pieterja Serryja, zaradi česar je bil športni direktor avstralske ekipe izključen z dirke.