Tako kot se konča vsaka dinastija in vse v našem življenju, se je končala tudi desetletna prevlada ekipe Sky-a na Dirki po Franciji. Junaki, angleški mušketirji Bradley Wiggins, Chris Froome in Geraint Thomas, ki so pisali nepozabne zgodbe in pred TV zaslone, na družabna omrežja in na ceste pritegnili svetovni avditorij, se počasi poslavljajo.

Organizator dirke, privatno podjetje A.S.O., je delovalo in deluje v skladu z zahodnim, krutim, neizprosnim kapitalizmom, ki mu ni mnogo mar za ljudi in njihovo zdravje ter življenje, ampak je osnovno vodilo delovanja samo ustvarjanje dobička. To podjetje je na račun ekipe Sky in njenih junakov brez velikega vložka že pred štartom vsakega Toura ogromno zaslužilo. Velik del tega dobička je vsako leto raje namenilo izplačilu dividend svojim delničarjem, kot pa da bi ga vrnilo v kolesarski šport. Pošteno? Pametno? Sprejemljivo na dolgi rok? Bodo kolesarji in njihovi klubi s tem še zadovoljni?

Organizator za novo desetletje že išče nove junake, nove zgodbe, ki jim bodo prinašali dobiček, sponzorjem pa povečali prodajo njihovih izdelkov. V ta namen naredi A.S.O. že prvo veliko spremembo – za razliko od zadnjih dveh let, ko je bila trasa naklonjena hribolazcem, je ta za prihodnje leto precej drugačna. Ponuditi nam zna več novih junakov, za skupno zmago pa se bodo namesto hribolazcev borili predvsem najkompletnejši kolesarji.

Nova trasa vsebuje 8 ravninskih etap namenjenih sprinterjem, 5 hribovitih v stilu enodnevnih klasik namenjenih »pančerjem«, 3 gorske etape, ki se zaključijo s spustom, 3 prave gorske etape za hribolazce in dva klasična, bolj ravninska kronometra v dolžini 27 in 31 km.

Sam bi to traso ocenil kot ugodno za Angleže in neugodno za Južnoameričane. To je trasa, ki je resnično vabljiva za vse najboljše kolesarje na svetu. Od sprinterjev, »pančerjev«, hribolazcev, dobrih kronometristov in seveda kolesarjev, ki se bodo borili za generalno uvrstitev. Večina ekip bo imela zato kar problem pri izbiri zasedbe za naslednje leto. Prav zanimivo bo videti, kakšne odločitve bodo sprejeli.

Že prvi dve etapi nam bosta, zaenkrat še v teoriji, ponudili spektakularen boj odličnih in marketinško zelo zanimivih mojstrov enodnevnih klasik – Wouta Van Aerta, Mathieua Van der Poela, Juliana Alaphilippa in upajmo tudi Petra Sagana. V naslednjih dveh etapah se bodo tem zvezdnikom priključili najboljši svetovni sprinterji – Pascal Ackermann, Sam Bennett, Caleb Ewan, Arnaud Demare, Fernando Gaviria, Dylan Groenewegen, Elia Viviani… Sledili bodo najboljši kronometristi in prvi neposredni boj kolesarjev za skupno zmago – Filippo Ganna, Rohan Dennis, Stefan Küng, Victor Campenaerts, Chris Froome, Geraint Thomas, Remco Evenepoel, Tom Dumoulin, Tadej Pogačar, Primož Roglič… Šele v 8. oz. 9. etapi pridejo na vrsto pravi hribolazci – Egan Bernal, Dan Martin, Nairo Quintana, Romain Bardet, Sepp Kuss, Thibaut Pinot, Miguel Angel Lopez, David Gaudu, Sergio Higuita

Tudi v drugem tednu bodo priložnosti za vse tipe kolesarjev – najbolj zanimivi znata biti dve gorski etapi, ki pa se žal zaključujeta s spustom. V tretjem tednu dobijo v dveh vezanih gorskih etapah (17. in 18.) hribolazci še zadnjo priložnost, da si pridobijo dovolj prednosti pred odločilnim kronometrom v 20. etapi.

Trasa je narejena tako, da je velika možnost, da se bo boj za generalno uvrstitev odločil v zadnji etapi. Na ta način so se spektakularno končale vse tri letošnje tritedenske dirke. Teoretično lahko taka trasa omogoči tudi spektakularen boj za zeleno (Van Aert, Van der Poel, Sagan, Bennett, Demare) in pikčasto (Martin, Bernal, Bardet, Pinot, Quintana) majico.

Kdo pa so glavni favoriti za skupno zmago na tako raznoliki trasi?

To so sigurno najkompletnejši kolesarji na svetu, v tem trenutku torej v prvi vrsti oba Slovenca – Roglič in Pogačar, pa Evenepoel, Van Aert, Dumoulin, Thomas in Froome. Za zadnji izredno težki dve trasi se je govorilo, da so ju Francozi priredili za svoje kolesarje. Moje osebno mnenje pa je, da je prav ta novo oblikovana trasa najbolj primerna za Francoza in sicer Alaphilippa, seveda ob pogoju, da se bosta on in njegova ekipa za to tudi odločila in pripravila.

Alaphilippe je odličen »pančer«, odličen na spustih, zelo dober v gorah (leta 2018 je osvojil pikčasto majico na Touru), zelo dober v kronometru (zmagal je kronometer na Touru 2019) in ima že bogate izkušnje z večdnevnim nošenjem rumene majice. To bi bila res fantastična zgodba. Najboljša zgodba, z največjim junakom, pa bi bila peta zmaga Frooma. To bi bila prava pravljica, v katere pa že dolgo ne verjamem več.

Najbolj realna zgodba drugega leta se mi zdi boj, ki smo ga vsi pričakovali že letos – Ineos (Thomas, Adam Yates) in Jumbo-Visma (Roglič, Dumoulin), z dodatkom Pogačarja (UAE) in mogoče celo Deceuninck-Quick Stepom z Alaphilippom ali Evenepoelom.

Kaj lahko Ineosovi zasedbi doda Adam Yates? (vir: twitter)

Glede na to, da je drugo leto tudi olimpijsko, bo res zanimivo za kakšno zasedbo se bodo odločile posamezne ekipe. V tem kontekstu lahko dobimo tudi odgovor, zakaj je trasa pisana na kožo Angležem. Tu mislim predvsem na ekipo Ineos. Oni namreč ne bodo imeli nobene resne dileme pri sestavi ekipe, saj v svojih vrstah nimajo nobenega sprinterja, niti mojstra za enodnevne klasike. Edini cilj, ki mu je podrejeno vse, je skupna zmaga na dirki (no, mogoče še zmaga v kronometrih).

Ali lahko pričakujemo, da bo najbogatejša ekipa v karavani – Ineos – v naslednjem desetletju ponovila zgodbo ekipe Sky-a? So lahko Yates, Tao Geoghegan Hart in Tom Pidcock novi Wiggins, Froome in Thomas? Ali bodo to vlogo prevzeli Bernal, Pavel Sivakov, Richard Carapaz?

Ekipa Ineosa je že v preteklih letih razmišljala o svoji prihodnosti in v svoje vrste zvabila veliko mladih, talentiranih kolesarjev (Carlos Rodriguez, Brandon Rivera, Ivan Sosa, Daniel Martinez, Jhonatan Narvaes, Sivakov). Svojo bodočnost je najbolj vezala na Bernala, Rodrigueza, Sivakova, Pidcocka in Laurensa De Plusa, ki imajo vsi sklenjene pogodbe do leta 2023. V tem trenutku je najbolj pomembno in odprto vprašanje podaljšanje pogodb z Ganno, Geoghegan Hartom, Michalom Kwiatkowskim in Narvaezom, ki jim letos pogodbe potečejo.

Moštvo Ineosa je tudi nakazalo strategijo, kako oslabiti konkurenco. Iz konkurenčnih ekip so v svoje vrste že pripeljali Carapaza (Movistar), Martineza (EF Pro Cycling), De Plusa (Jumbo-Visma), Richiea Porta (Trek-Segafredo) in Yatesa (Mitchelton-Scott). V boju za generalne uvrstitve imajo res veliko orožij. Vendar vprašanje, če imajo v tem trenutku kapetana, ki lahko premaga naša Rogliča in Pogačarja.

Veselimo se že novega Toura, ki nam bo dal odgovor na dve pomembni vprašanji, ki smo si ju zastavili – kakšne bodo trase v prihodnosti in ali ima Ineos dovolj kvalitete, da nadaljuje zgodbo Sky-a. Veselimo se novih zgodb in verjemimo, da bosta v njih še naprej glavna junaka Slovenca Primož in Tadej.