Do konca kolesarske sezone sta odprti samo še dve vprašanji – kako se bo zaključila letošnja Vuelta in kdo od naših dveh junakov bo prvi na svetovni lestvici. V tem trenutku je na prvem mestu prvič Tadej Pogačar. Pa si poglejmo, kako razmerja in odnosi znotraj ekipe Jumbo-Visme vplivajo na potek Vuelte.

Jumbo-Visma je ena redkih ekip, ki pred začetkom vsake sezone javno razgrne cilje in ekipe za vse tritedenske dirke. Tako so naredili tudi letos. Prvi in največji cilj je bila zmaga na Touru, za katero bi se naj potegovala Primož in Tom. Giro je bil namenjen Georgu Bennettu kot kapetanu in Dylanu Groenewegnu, kot zbiralcu etapnih zmag v sprintih. Na Vuelto naj bi kot kapetan odšel Steven Kruijswijk, znova pa tudi sprinter Groenewegen.

V športu pa se kar hitro vse postavi na glavo, tokrat je k temu pripomogel še virus. Groenewegen je še pred začetkom tritedenskih dirk zaključil sezono, kar je bil hud udarec za celotno ekipo. Ekipa za Tour je doživela dve spremembi Laurensa De Plusa, ki je zbolel (podpisal pogodbo z največjim konkurentom Ineosom) je zamenjal Bennett, poškodovanega Kruijswijka pa Amund Jansen.

Jansen je v ekipo za Tour prišel tik pred zdajci. vir: twitter

Ekipa je popolnoma dominirala in kontrolirala celotno dirko po Franciji in to kljub temu, da se je v 8. etapi podrl načrt dveh kapetanov zaradi samovolje Toma Dumoulina. V 17. najtežji etapi jim je z odličnim taktičnim načrtom, ki sta ga izpeljala Sepp Kuss in Roglič uspelo premagati Tadeja Pogačarja in mu odvzeti dodatnih 15 sekund. Do kronometra so izpeljali vse po načrtu, predvsem pa so do tal potolkli ekipo Ineosa.

Na kronometru se je zgodil popolni šok, ko je Pogačar popolnoma potolkel celotno nizozemsko ekipo in Primožu odvzel rumeno majico. Toma, bivšega SP v kronometru je premagal skoraj za minuto in pol, drugega najboljšega kronometrista na svetu Wouta Van Aerta pa za dobro minuto in pol, ter najboljšega kolesarja na svetu Rogliča za slabi dve minuti. Po tem šoku sta se Roglič in Van Aert hitro pobrala, Tom žal ne.

Kruijswijk se kot kapetan z močno ekipo odpravi na Giro. Že v prvi etapi v uvodnem kronometru močno zaostane in znotraj svoje ekipe osvoji predzadnje mesto. Prav tako za najboljšimi zaostane tudi v 3. etapi na Etno. Slabemu začetku sledi še pozitiven test in odhod domov. Načrt se hitro podre.

Ostane še Vuelta, na katero odidejo z dvema kapetanoma, Primožem in Tomom. Vuelta je neusmiljena, Tom za najboljšimi zaostane že v 1. etapi, po 2. pa ima za najboljšimi zaostanek več kot 9 minut.

Po peti etapi je Roglič izgubil rdečo majico, še vedno pa si lasti zeleno. vir: twitter

Taktični načrt krute Vuelte se že na začetku spremeni. Problem Jumbo-Visme je ta, da se v letošnji sezoni vložek v Toma v športnem smislu ni obrestoval, vse ostane na Primoževih plečih. Kljub vsemu je začetek Vuelte zelo vzpodbuden, ekipa dobro deluje, Roglič je v prvih štirih etapah dominanten in ves čas nosi rdečo majico. V 5. etapi pa se naredi preobrat, ki je posledica taktične napake ekipe, ki jo tako kot vedno tudi pošteno priznajo. Po tej etapi si lahko zastavimo kar nekaj vprašanj.

Zakaj Jumbo-Visma v tako močnem begu ni imela nobenega kolesarja? Kaj se je dogajalo, ko je Primož in celotna ostala ekipa zamenjala vetrovke 1,5 km do vrha vzpona (7 kolesarjev JV je bilo tu še na čelu)? Kaj se je dogajalo na spustu, da kompletna ekipa ni uspela priključiti do začetka zadnjega vzpona? Zakaj je Bennett vozil na čelu skupine in pokrival napade De la Cruza, Gauduja, Solerja, medtem ko je Primož izgubljal pozicije in mu ni mogel slediti? Tukaj pa so napadli vsi glavni konkurenti in naredili razliko do Primoža.

Ne glede na to napako so Primož in ekipa po šestih etapah v boljšem položaju kot na lanski zmagovalni Vuelti. Lani je Primož po šestih dneh zaostajal za minuto in štirinajst, letos samo 30 sekund. Ekipa je zelo podobna kot lani. Tu so njegovi najbolj zvesti pomočniki Gesink, Bennett in Kuss. Zraven je tudi Lennard Hofstede, ki je pomagal že lani. Namesto Neilsona Powlessa je tu mladi Jonas Vingegaard. Glede na to, da Tom ni konkurenčen v gorah, bi bilo dobro, da prevzame vlogo cestnega kapetana, ki jo je lani imel Martin. (Dumoulin je danes naznanil, da zapušča Vuelto.) Paul Martens pa je samo še ena sila več, saj so lansko Vuelto praktično celo odpeljali s sedmimi kolesarji.

Po imenih zelo močna ekipa, ki bo že v tem tednu pokazala v kakšni formi je.

Članek vsebuje partnerske povezave. Če kupite katerikoli izdelek preko klika na povezavo, lahko Peloton Slovenija prejme provizijo. To na ceno izdelka, ki ga kupujete, ne vpliva. Na ta način podprete našo stran brez kakršnegakoli stroška.