Tristo plastenk vode in 100 kilogramov ledu dnevno za boj s španskim soncem

Kolesarjem v Španiji ni prizaneseno. Že vse od začetka dirke jih spremljajo visoke temperature, ki so v preteklih dneh presegle celo 40 stopinj. Ekipe za ohranjanje kolesarjevih zmožnosti porabijo neverjetne količine vode in ledu.

Če se kolesarji na Dirki po Italiji pogosto pritožujejo nad nenehnim deževjem in nizkimi temperaturami, pa bi na Dirki po Španiji verjetno bili veseli kakšne kaplje dežja, ki bi vsaj nekoliko ohladila ozračje. Že vse od začetka karavano namreč spremlja močno sonce, ki se ne skrije niti za sekundo.

Ob začetku dirke se je temperatura gibala okoli 32 stopinj, nato pa je počasi naraščala in ob prečenju južnih predelov Iberskega polotoka presegla tudi 40 stopinj. Kolesarji so se nehali pritoževati, saj so sprejeli novo realnost in z ekipami raje iščejo načine, kako ohranjati svoje zmožnosti tudi v peklenski vročini.

Čeprav je tehnologija šla v preteklih letih močno naprej, pa boj z vročino ostaja precej preprost – veliko hidracije in hlajenje telesa. Vodonoše v ekipi imajo ogromno dela, da klubske kolege zalagajo s pijačo in ledom. Po podatkih ekip naj bi dnevno porabili okoli 300 plastenk pijače in 80 do 100 kilogramov ledu, kar na posameznika znese 37 plastenk in 12 kilogramov ledu.

»Ko se boriš s soncem, imaš resnično le dve orožji – hidracijo in ohranjanje čim nižje temperature telesa. Predvsem hidracija, tu ni druge rešitve. Že le 3-5 odstotkov dehidracije lahko vpliva na tvojo fizično sposobnost,« je za CyclingNews povedal Julen Ucin, direktor španske ekipe Euskatel-Euskadi.

Nadure v vročem vremenu opravljajo tudi soigneurji, ki so razporejeni ob cesti in kolesarjem predajajo pijačo. Te morajo biti razporejeni precej bolj gosto kot po navadi, saj je potreba po pijači toliko večja.

Na določenih odsekih trase zaradi povečanega povpraševanja po plastenkah postane precej zmede, saj se veliko kolesarjev začne prerivati za ugoden položaj. Tudi v karavani avtomobilov je na vročih etapah precej pesto, kolesarji se namreč stalno vračajo do avtomobilov, zaradi česar je potrebno toliko več previdnosti.

»Na vročih etapah, ko direktorji delijo plastenke, lahko postane precej panično. Seveda ne ves čas, le v trenutkih, ko je nekaj zatišja na dirki,« je povedal eden izmed direktorjev Astane-Premier Tech Dmitri Fofonov.

V Španiji bo še nekaj časa precej vroče, vremenske napovedi prvo ohladitev napovedujejo šele v sredo in četrtek, ko bodo Španijo zajele nevihte. Tedaj bo karavana v gorah in ji bo dež otežil spuste. Verjetno bi dežne kaplje raje videli na kateri izmed ravninskih etap.

Prejšnji članekKaos v zaključku na vrh postavil Floriana Senechala, Mezgec na 4. mestu
Naslednji članekRomain Bardet dobro formo pretvoril v etapno zmago