Po treh dneh ravnine bo karavana danes le zagrizla v klanec. Vrhunec dneva bo predstavljal zaključni vzpon na Jabel Jais, na katerega ima Tadej Pogačar lepe spomine.
Nekaj dni je bilo potrebno počakati, preden so se kandidati za končno zmago resnično aktivirali. Po dveh šprinterskih dneh smo včeraj videli vožnjo na čas, danes pa bomo končno videli tudi boje na vzponu.
Pogačar prvi favorit
Tadej Pogačar je že dokazal, da je v Združene arabske emirate pripotoval dobro pripravljen. Na kronometru je zasedel četrto mesto in s tem vrgel rokavico konkurenci, ki se zaveda, da je Slovenca na vzponih težko premagati.
Dodatno krila konkurenci striže tudi dejstvo, da ima 23-letnik ob sebi izjemno močno ekipo. Kar trije člani UAE Emiratesov so kronometer namreč končali med najboljšo šesterico. Med njimi tudi Joao Almeida, ki bi ga v moštvu lahko uporabili kot skrivno orožje.
Pogačar, ki pogosto trenira v ZAE, ima Jabel Jais v lepem spominu. Na lanski izvedbi dirke je etapo, ki se je končala na omenjenem vzponu, končal na drugem mestu in s tem dokončno potrdil skupno zmago.
Tedaj je bil od njega boljši le Jonas Vingegaard (Jumbo-Visma), ki pa letos na Bližnjem vzhodu ne nastopa. Nizozemsko moštvo tokrat vodi Tom Dumoulin, ki je po vožnji na čas tudi prvi izzivalec Pogačarja.
Nizozemec je v skupnem seštevku trenutno štiri sekunde pred Slovencem, a vemo, da je kronometer njegova paradna disciplina, medtem ko je Pogačar na vzponih zagotovo v prednosti. Zanimivo bo torej videti, ali bo Dumoulin zdržal napad Slovenca.
Zatišje pred nevihto
Etapa z izjemo zaključnega vzpona ni pretirano zahtevna. Dejstvo je, da pokrajina Združenih arabskih emiratov ne ponuja pestrega in razgibanega terena, ki bi lahko etapo naredil atraktivno že od prvega metra dalje.
Cesta se bo sicer začela dvigati že kmalu po začetku in ob rahlem naklonu vztrajala skoraj 35 kilometrov. Vzpon ni zahteven, o tem pričata tudi dejstvi, da ga organizatorji niso kategorizirali in da je na vrhu namesto gorskega postavljen leteči cilj, kjer se bodo šprinterji udarili za razpoložljive točke.
Po spustu sledi še nekaj krajših vzpetin, preden se cesta dokončno položi in karavano odpelje pod vznožje zaključnega vzpona.
Jabel Jais je dolg 21,1 kilometra, njegov povprečni naklon pa znaša 5,4 odstotka. Nikakor ne gre za enega težjih vzponov na svetu, a precejšnja dolžina v kombinaciji z vročim podnebjem zna v težave spraviti marsikaterega kandidata za visoka mesta.
Pričakujemo lahko, da bo glavnina skupaj prevozila velik del klanca, napadi pa se bodo začeli šele v zadnjih kilometrih, ko tudi naklon postane nekaj višji. A dejstvo je, da naklonina nikoli ne poseže v dvomestne številke, zato bolj kot eksplozivne napade, lahko pričakujemo dirkanje na izčrpavanje.