Dirka po Italiji bo v sezoni 2022 vsebovala šest razgibanih etap, v eni izmed njih pa bo zavila tudi na slovenska tla.

Uvodne tri etape na Madžarskem so znane že od preteklega tedna, v začetku tega so bile razkrite šprinterske etape, tokrat pa so na vrsti še razgibane. Na sporedu jih bo šest, ki se bodo v težavnosti med seboj precej razlikovale.

Težka trasa prve razgibane etape

Prvo razgibano etapo bomo videli že zgodaj na dirki, na njej pa lahko pričakujemo velike spremembe v skupnem seštevku. Po kronometru in nekaj šprinterskih etapah na samem uvodu v dirko, bo etapa med Diamantejem in Potenzo ponudila prvo resno priložnost za spremembo na vrhu razpredelnice.

Kolesarji bodo morali v 198 kilometrih premagati kar 4490 višinskih metrov. Ravnih bo le prvih deset kilometrov, nato pa se teren stalno dviga in spušča.

Osrednji del dneva bo vzpon na Monte Sirino, ki se na dirko vrača po 23 letih, a tudi preostali trije kategorizirani vzponi ne bodo nedolžni. Pričakujemo lahko resno trganje glavnine in morebiten uspeh ubežnikov, izmed katerih se bo eden oblekel v rožnato majico.

Diamante – Potenza. (vir: twitter)

Neapeljski krog

Druga na seznamu razgibanih etap se bo začela in končala v Neaplju. Po uvodnem raziskovanju okolice mesta se bo karavana nato podala v 19-kilometrski krog, ki ga bodo morali premagati petkrat. Vzponi niso preveč zahtevni, a na koncu dneva se bo v nogah vseeno nabralo dobrih 2000 višinskih metrov.

Slabih 50 kilometrov do cilja bodo kolesarji zapustili krog in se podali na ponoven obhod po okolici. V izdihljajih etape pa se vrnejo v Neapelj, kjer se bo odločalo o zmagovalcu.

Napoli – Napoli. (vir: twitter)

Ravninska etapa, ki to ni

Tretja razgibana etapa je ena najbolj zanimivih ob pogledu na profil. Zdi se, da bi jo lahko uvrstili med ravninske, a je druga polovica z zadnjimi kilometri vseeno preveč razgibana za takšno oznako. Garantiram, da bi bila označena za ravninsko, če bi se vozila v nasprotni smeri, tako pa bomo pospremili precej lahko razgibano etapo.

Prvih 100 kilometrov je povsem ravnih, saj karavana vozi ob morju. Po prečenju letečega cilja pa se končno začne nabiranje višinskih metrov. Trije vzponi četrte kategorije jasno govorijo o tem, da pravih strmin ne bomo videli.

Pričakujemo lahko, da bodo lovci na etape v drugi polovici skušali otežiti življenje čistokrvnih šprinterjev, saj si jih v zaključku ne želijo. Dan bo verjetno namenjen vzdržljivim šprinterjem, kot je recimo Luka Mezgec.  

Pescara – Jesi. (vir: twitter)

Igrišče ubežnikov

Četrta ravninska etapa se bo začela z rahlim vzpenjanjem, ki se bo vleklo skoraj 100 kilometrov. Tedaj bo karavana dosegla vrh prelaza Bocco, kjer se cesta prelomi in spusti v dolino. Tam je na sporedu še nekaj krajših in lažjih klancev, a pravi preizkus bo na sporedu 30 kilometrov pred ciljem.

Na vzpon druge kategorije Monte Becco vodi deset kilometrov dolga cesta, ki bo vrh dosegla 20 kilometrov od cilja. Sledi nekaj vožnje po planoti in divji spust proti ciljni črti. Na Monte Becco pričakujte obilo akcije.

Parma – Genova. (vir: twitter)

Torinska klasika s Supergo

Peta razgibana etapa bo ena najbolj zanimivih na dirki. Kratka, le 153 kilometrov dolga etapa, bo postregla s 3470 višinskimi metri.

Vzpenjanje se bo začelo že kmalu po štartu, ko bo karavana vstopila v zahteven krog po okolici Torina. Sestavljala ga bosta vzpon na prelaz Maddaleno in vzpon na Supergo, ki jo imamo Slovenci v lepem spominu. Tam je letos dirko Milano -Torino v svojo korist odločil Primož Roglič.

Kolesarji bodo naredili dva kroga in pol, preden se podajo v smeri Torina. Maddaleno bodo premagali tudi v tretjem krogu, medtem ko bodo Supergo tedaj izpustili. V Torino bodo vstopili preko dveh nekategoriziranih vzponov, kjer bi že lahko videli napade za zmago.

Santena – Torino. (vir: twitter)

Tik pred koncem še v Slovenijo

Včeraj smo že poročali, da bo 19. etapa dirke zavila tudi v Slovenijo. To bo zadnja izmed razgibanih etap, sledila bosta le še gorski dan in zaključni kronometer.

Etapa se bo začela v Marrano Lagunare in po dveh vzponih, eden izmed katerih bo kategoriziran, prešla italijansko-slovensko mejo. Kolesarji bodo v Slovenijo prišli preko mejnega prehoda Učja in se nato spustili proti Trnovem ob Soči ter pot nadaljevali do Kobarida.

Sledi najzahtevnejši del dneva – vzpon na Kolovrat. Deset kilometrov klanca s povprečnim naklonom 10 odstotkov bo zagotovo zredčilo glavnino in v igri za zmago ohranilo le najbolje pripravljene kolesarje.

Z vrha sledi spust na italijansko stran, kjer se bo etapa končala z vzponom na Staro Goro nad Čedadom.

Marano Lagunare – Santuario di Castelmonte. (vir: twitter)