Prvi prosti dan in bitka z nevidnim nasprotnikom

Najtežji dan in tekma z neznanim in nevidnim nasprotnikom. Verjamem, da ga bodo vse ekipe premagale in se bo Tour jutri nadaljeval. Organizatorji se bodo na podlagi testiranj in trenutne epidemiološke situacije odločili, ali Tour nadaljevati ali prekiniti.

Problem povzročajo tudi številni gledalci ob cesti, ki so v neposrednem stiku s kolesarji. Res neverjetno je, da se Tour odvija v prisotnosti gledalcev, kajti v vseh drugih športih prisotnost le teh ni dovoljena. In to tudi ob dejstvu, da so v drugih športih gledalci precej bolj oddaljeni od tekmovalcev.

V JV so kljub temu, da na 7. in 8. etapi ni šlo vse po načrtu kot so ga pripravili športni direktorji lahko zadovoljni. Dosegli so tri zmage, Primož je oblekel rumeno majico, kljub padcem imajo še vedno na razpolago vse kolesarje. V 7. etapi sta zaspala Tony Martin in Amund Jansen in sta ostala v zadnji skupini, ko je Bora navila na prvem krajšem vzponu.

Nemška lokomotiva Tony Martin letos opravlja ogromno dela na čelu rumenega vlaka, a na 7. etapi se je ujel v past Bore-hansgrohe. vir: twitter

Tako sta morala njuno delo v boju z vetrom opravljati precej lažja in za to vlogo nepripravljena gorska pomočnika Sepp Kuss in George Bennett. Ta napaka se je potem poznala tudi v naslednji 8. etapi, kjer sta v vožnji v klanec oba presenetljivo hitro izgubila stik z najboljšimi.

V tej etapi se je podrl tudi koncept dveh kapetanov. Taktični plan, ki so ga zahtevali športni direktorji v avtomobilu je bil, da se ne navije premočan tempo, tako da bi in Primož in Tom prišla v cilj v prvi skupini. Tom se tega načrta ni držal in je samovoljno navil tempo na polno, tako da je hitro odpadel tudi Bennett, sam pa je prišel v cilj z več kot dveminutnim zaostankom za Primožem.

Svoje dejanje je obrazložil, da je dokončno ugotovil, da ni dovolj pripravljen, da bi se boril za najvišja mesta na Touru in se bo od tega dne dalje odpovedal vlogi sokapetana, ter bo ostal samo kot pomočnik v službi Primoža. Športni direktorji v JV verjetno s tem niso bili najbolj zadovoljni, verjamem pa, da so Primoževi navijači tega kar veseli. Po informacijah, ki sem jih dobil iz različnih kanalov, je Tom prava in korektna oseba in mislim, da bo do konca Toura vedno ob Primožu, ko ga bo le ta potreboval.

Pred 9. etapo je Primož povedal ekipi, da se dobro počuti in bi želel etapno zmago, ter prevzeti rumeno majico. In ta načrt je ekipa skoraj v popolnosti uresničila, malo jim ga je pokvaril samo Tadej Pogačar, zato pa smo bili Slovenci toliko bolj veseli.

Pogačar stopa v soj žarometov. vir: twitter

Prosti dan je za kolesarje več kot dobrodošel, da se regenerira telo in glava. JV ima rumeno majico in od sedaj naprej je najbolj pomembno, da vsak wat, vsak atom energije usmerijo v branjenje le te. Nobene potrebe ni po še kakšni individualni želji, ampak morajo optimalno ščititi Primoža, ki do konca dirke ne sme nikoli ostati sam. Sledijo namreč tako za nas gledalce kot za kolesarje najbolj stresne etape, kjer najmanjši padec koncentracije lahko pomeni veliko izgubo časa.

Ne glede na očitno premoč JV in Primoža so namreč razlike med vodilnimi zelo majhne, kljub temu, da so za njimi že zelo težke etape. 13. in 15. gorska etapa se bosta končali na klancu, kjer bo taktična vožnja precej drugačna kot je bila v Pirenejih, ko sta po težkem vzponu kolesarje čakala še precej dolga spusta. Najbolj resni nasprotniki še naprej ostajajo Ineos, Kolumbijci, Pogačar in Francoza. Poraja se mi vprašanje, se lahko povežejo francoske ekipe in skujejo skupno taktiko za Bardeta in Martina? Se lahko med sabo povežejo Kolumbijci? Se lahko Yates pridruži svoji bodoči ekipi Ineos??

Naj nova pravljica slovenskega športa traja še naprej in naj se zaključi vsaj tako dobro kot se je zaključila zadnja tritedenska dirka Vuelta.

Prejšnji članekVIDEO: Laruns ostaja slovenski, Pogačar do etape, Roglič v rumeno
Naslednji članekUspeh Pogačarja in Rogliča odmeva tudi v tvitosferi