Zadnjih nekaj sezon je v kolesarstvu prišlo do občutne menjave generacije. “Staro šolo” so izrinili mlajši konkurenti, ki so si podredili svet kolesarstva, in trend se bo v prihodnje le še nadaljeval.
Kolesarska javnost uživa v predstavah mladih, neobremenjenih mladeničev, ki so raztrgali kolesarska pravila in dirkajo precej drugače, precej bolj aktivno, kot smo bili tega vajeni v preteklosti. Kolesarji, ki so v karavani že dlje časa, potrjujejo, da se je nivo dirkanja v zadnjih sezonah precej dvignil in da le s težavo sledijo mlajšim kolegom.
Čeprav je to za kolesarske navdušence precej zanimivo, saj so dirke polne akcije, pa ima pomlajevanje karavane tudi negativne posledice. O njih je v pogovoru s CyclingWeekly spregovoril Jamie Barlow, agent podjetja 258 Protege.
“Vsi se bojijo, da bi izpustili naslednjega Remca ali Pogačarja in zato iščejo vse mlajše in mlajše kolesarje.”
“Prišli smo do točke, kjer fantje, ki so prvo leto člani mladincev, dobivajo ponudbe World Toura in podpisujejo predpogodbe. Vse skupaj je precej zaskrbljujoče.”
“Zagotovo je vse več časa posvečeno odkrivanju novih talentov, a razvoj mora biti izpeljan pravilno, s prehodom preko mladincev, ekipe do 23 let in nato priključitev članom, ko je kolesar pripravljen.”
“V idealnem svetu bi kolesarji med člane prestopili pri 20 ali celo 22 letih, vendar vsaka World Tour ekipa trenutno želi v svoje vrste zvabiti 17, 18 in 19-letnike.”
Agencija 258 Protege je relativno nova organizacija v kolesarskem svetu, a ima v svojih vrstah že nekaj poznanih imen. Gre predvsem za mlajše kolesarje, med katerima največ obeta bratsko-sestrska naveza Finna in Niamh Fisher Black. Novozelandca sta stara 19 in 21 let in že imata podpisano pogodbo z World Tour moštvom, kar jasno kaže, da se tudi Barlow ne more upreti novemu trendu kolesarstva.
Finn Fisher Black je prav v letošnji sezoni iz vrst razvojne ekipe Jumbo-Visme prestopil k UAE Emirates, kjer bo član prve ekipe. Barlow zato poudarja, da je potrebno vsak primer obravnavati posebej, saj so nekateri mladeniči, kot na primer Evenepoel ali Juan Ayuso, pri 18. letih fizično že pripravljeni na World Tour svet, medtem ko drugi še potrebujejo nekaj let razvoja.
Barlow kljub temu zagovarja “naravno” pot do profesionalizma. Ta posameznika vodi preko mladinskih selekcij do kategorije do 23 let, ki je odskočna deska v svet profesionalcev.
“Nekatere ekipe imajo razvojna moštva, zato tam ne vidim težave, če iščejo mlade talente, ki jih bodo priključili ekipi do 23 let in jim nudili sredstva in čas za postopni prehod v World Tour svet.”
“Kategorija U23 ima dober koledar dirk – Tour de l’Avenir, Baby Giro, Ronde d’Isard. Kolesarji se ne vračajo nanje, ko postanejo profesionalci. Osebno bi si želel, da bi kolesarji dirkali omenjene dirke, nekajkrat dvignili roke v zrak in zavrnili World Tour ekipe, dokler niso nekoliko starejši.”
Britanec rešitev vidi v uvedbi preprostega pravila, a se zaveda, da ga ne bom videli prav kmalu, če sploh kdaj.
“Rešitev, ki bi lahko bila zanimiva, je, da bi morali kolesarji vsaj eno leto nastopati na U23 nivoju, preden postanejo profesionalci. Trenutno takšnega pravila ni in ne vidim, da bi se v kratkem kaj spremenilo. A sam ne bi imel nič proti uvedbi pravila.”
“Čeprav so nekateri 18 in 19-letniki fizično pripravljeni na World Tour, pa je vprašanje, ali bodo lahko vztrajali do sredine svojih tridesetih let, bodo takrat še uživali v vožnji s kolesom?”