Primož Roglič se vrača na lani zanj nesrečno dirko Pariz-Nica. Velja za prvega favorita, ob sebi bo imel zelo močno ekipo, a na dirko je prišla tudi precej kvalitetna konkurenca.
Tri etapne zmage in rumena majica vodilnega sta pred zadnjo etapo lanske izvedbe dirke napovedovali tudi končni uspeh Primoža Rogliča (Jumbo-Visma), a je zadnji dan kar dvakrat padel in izgubil stik z vodilnimi. Na koncu je preizkušnjo končal kot 15., a bil odločen, da se na dirko še vrne.
Leto dni kasneje je Roglič zopet na štartu francoske dirke. Za spremembo od lani, letos na Pariz-Nico prihaja že z dvema dirkama v nogah. Minuli konec tedna je namreč nastopil na manjših francoskih klasikah, kjer pa se v boj za zmago ni vmešal.
Povsem drugačna so tokratna pričakovanja. Roglič namreč prihaja na svoj teren, enotedenske preizkušnje so mu šle vedno dobro od nog. Tokrat bo namreč napadal že dvanajsto skupno zmago na dirki te dolžine.
Jumbo-Visma z vsemi topovi
Jumbo-Visma se je letošnjega uvoda v sezono lotila nekoliko drugače kot smo tega vajeni. Vsi njeni zvezdniki, ki jih lahko pričakujemo tudi na Dirki po Franciji, skupaj nastopajo že na uvodnih preizkušnjah sezone.
Tokrat bo imel Roglič ob sebi kar tri kolesarje, na katere bo lahko računal tudi na francoski pentlji. Steven Kruijswijk bo skrbel za pomoč v gorah, Rohan Dennis bo poveljeval na ravnini, Wout van Aert pa povsod vmes.
Le redki konkurenti Slovenca se lahko na Pariz-Nici pohvalijo s tako močno podporo. Sicer tudi v Jumbo-Vismi manjka nekaj kvalitetnih imen, predvsem tistih, ki so včeraj nastopali na Strade Bianche. Izpostaviti gre predvsem Seppa Kussa, kateri je stalni oprodo Rogliča na enotedenskih dirkah.
Odsotnost Američana bodo skušali nadomestiti Christophe Laporte, Mike Teunissen in Nathan van Hooydonck, a vsi trije se najbolje znajdejo na ravnini, ne v gorah.
🇫🇷 #ParisNice
Bonjour tout le monde!🙋♂️ Our seven riders for @ParisNice⤵️ pic.twitter.com/q9blcEDZ5g
— Team Jumbo-Visma cycling (@JumboVismaRoad) March 5, 2022
Na dirki kar štirje Slovenci
Roglič pa nikakor ne bo edini slovenski predstavnik v Franciji. Na dirko so pripotovali še trije Slovenci, ki pa bodo v prvi vrsti podrejeni svojim kapetanom.
Luka Mezgec (BikeExchnage) si veliko dela obeta predvsem na uvodnih ravninskih etapah, kjer bo zopet v dober položaj skušal spraviti prvega šprinterja ekipe Dylana Groenewegena.
Tu je nato še Jan Polanc (UAE Emirates). V Pariz je pripotoval na krilih zmage s Trofeo Laigueglia, kjer je prikazal dobro formo in še boljšo taktično iznajdljivost. Prav slednja bo ključna pri pomoči kapetanu Brandonu McNultyju.
V dresu Bahrain-Victoriousa pa se bo preizkusil Domen Novak. Zanj bo to druga dirka v sezoni, ponovno pa bo svoje naloge opravljal tam, kjer je najboljši – na vzponih. Glavni adut moštva v skupnem seštevku bo Jack Haig, tudi Sonny Colbrelli pa bo tu in tam računal na pomoč Slovenca.
V boju za zmago številni odlični hribolazci
Zadnji dve izvedbi dirke je dobil Max Schachmann (Bora-hansgrohe), ki bo v konkurenci tudi letos. Nemec pa ne bo edino orožje ekipe, v sedmerici je namreč tudi Aleksandr Vlasov (Bora-hansgorhe), ki bo predstavljal še dodatno grožnjo, predvsem pa ekipi dodaja novo širino in možnost taktičnih izmenjavanj napadov.
Po dolgem času bosta na dirki nastopila tudi oba brata Yates, ki pa v zadnjih sezonah ne nosita več enakega dresa. Adam bo poveljeval zasedbi Ineos Grenadiersov, Simon pa BikeExchanga.
Precej resnejša grožnja Rogliču bo Adam Yates, saj lahko računa na boljšo podporo ekipe. Kot smo že vajeni, se Britanci na etapne dirke podajajo zgolj s hribolazci, medtem ko je zasedba BikeExchanga naravnana precej bolj šprintersko.
V boj za zmago se bodo skušali vmešati še Nairo Quintana (Arkea-Samsic), Guillaume Martin (Cofidis), David Gaudu (Groupama-FDJ) in že prej omenjeni Brandon McNulty (UAE Emirates).
Zmagovalca bo dala druga polovica dirke
Prve tri etape dirke bodo namenjene šprinterjem. Sicer bo le drugi dan tista prava, povsem ravninska etapa, a tudi prva in tretja napovedujeta šprint glavnine.
Ko bodo šprinterji opravili svoje, bo sledil prvi preizkus za favorite za končno zmago. V četrti etapi jih namreč čaka 13,4-kilometrski kronometer, ki je uradno označen za ravninskega, a trasa precej valovi.
Že uvodni kilometri vsebujejo 1200 metrov vzpona s povprečnim naklonom 4,6 odstotka, vse skupaj pa se bo zaključilo z 800-metrskim klancem, katerega povprečni naklon znaša 7 odstotkov. Teren, ki je pisan na kožo Primožu Rogliču.
V četrti etapi bo dirka prvič zavila v gore, a kljub trem vzponom prve kategorije ne gre pričakovati, da bi se glavni favoriti že udarili povsem zares. Velike možnosti so celo za uspeh bega, saj se etapa konča v dolini.
Dan kasneje bo na sporedu nekaj lažja preizkušnja, kjer karavano vseeno čaka kar nekaj višinskih metrov, a bodo te v večini nabrani na vzponih druge kategorije. Tudi ta etapa bo služila predvsem kot ogrevanje za zaključno dejanje.
Sedma – predzadnja – etapa bo kraljevska. Kot edina se bo po 155 kilometrih končala na vzponu. In to ne na kateremkoli vzponu, pač pa na legendarnem klancu Turini. Uvodni del dneva bo sicer relativno enostaven, zagotovo pa bodo noge zapekle na 15,2 kilometra dolgem klancu s povprečnim naklonom 7,2 odstotka.
Dan kasneje sledi sklepno dejanje dirke, ki bo v celoti potekalo v Nici in njeni okolici. Etapa sicer ni pretirano težka, a vseeno ponuja nekaj priložnosti za napad. Verjamemo, da bo Roglič tu uspešno branil dan prej priborjeno rumeno majico, saj vsakega izmed petih vzponov, ki bodo sestavljali zadnjo etapo, pozna zelo dobro. Večji del treningov namreč opravi prav tu.