Ko je Mednarodna kolesarska zveza v petek dokončno potrdila prepoved spuščanja na zgornji cevi okvirja kolesa, so se oglasili številni kolesarji. Nekateri odločitev podpirajo, spet drugim se zdi nesmiselna.

UCI je v petek predstavil ukrepe za povečanje varnosti kolesarjev. Največ prahu je dvignila prepoved spuščanja s sedenjem na zgornji cevi. Kolesarska sfera se je nemudoma razdelila na dva pola. Nekateri so mnenja, da je prepoved odvečna, medtem ko jo drugi pozdravljajo in menijo, da bo prinesla pozitivne spremembe.

Kolesarji, ki se bodo spuščali na zgornji cevi, bodo v prvih mesecih zgolj opozorjeni s strani komisarja dirke, po prehodnem obdobju, ki se konča 31. marca, pa bodo v veljavo stopile tudi kazni za morebitne kršitelje.

Kwiatkowski se sprašuje, kaj bo sledilo

Ineosov Michal Kwiatkowski je svoje mnenje o odločitvi podal med prvimi v karavani. Čeprav podpira poskus Mednarodne kolesarske zveze, da kolesarstvo naredi bolj varno, pa se mu prepoved ti. »super-tucka« ne zdi smiselna.

»To je le način prelaganja odgovornosti na kolesarje,« je povedal Poljak. »Tu je še mnogo področij, ki bi se jih lahko lotili najprej, kot je recimo varnost ceste in ograj. A vožnja na zgornji cevi? Oprostite, ampak s tem se ne strinjam, saj smo kljub vsemu profesionalni kolesarji

Poljak, ki trenutno nastopa na Etoile de Besseges, je z mero cinizma razkril strahove o nadaljnjih prepovedih, ki bi jih lahko uvedel UCI.

»Če sedaj prepovejo vožnjo na zgornji cevi, bodo naslednje leto prepovedali dvig rok v zrak ob proslavljanju zmage. Uvedli bodo hitrostne omejitve in podobno. Mislim, da se morajo bolj osredotočiti na organizacijsko plat dirke.«

Nekdanji svetovni prvak sicer podpira nekatere sprejete ukrepe. Eden izmed njih je uvedba predpisanega mesta za odmet plastenk. Na ta način bodo v omenjenih conah kolesarji previdnejši, posledično pa bomo videli manj padcev, kot je bil lanski Gerainta Thomasa na Dirki po Italiji.

»Menim, da je to dober ukrep, saj jasno opozarja, da jih ne moremo odmetavati brez razmisleka in ogrožanja drugih. Upam, da bodo kaznovali tiste, ki jih bodo odmetavali brez razmisleka in tako ogrožali preostalih 100 kolesarjev v skupini,« je še dodal nekdanji svetovni prvak.

Froome uvedbi pravila nasprotuje s humorjem

Preko družbenega omrežja Twitter se je v petek oglasil tudi Chris Froome. S šalo na svoj račun je jasno izrazil stališče in obenem nasmejal ne maloštevilne sledilce.

Objavil je posnetek svoje značilne vožnje s komolci široko narazen in pogledom usmerjenim v krmilo. Zraven je dopisal: »Naslednjič bodo prepovedali gledanje krmila in razširitev komolcev…,« ter zraven nalepil pomenljive emojije klovna, opice, ki si zakriva oči in do solz nasmejanega smeška.

Spregovorila tudi Geschke in Pidcock

Po nesreči Fabia Jakobsena je bil eden najbolj glasnih kritikov UCI-ja v karavani Simon Geschke. Nemec se je oglasil tudi tokrat. Kot odgovor na enega izmed tvitov, ki se je spraševal po smiselnosti prepovedi »super-tuck« položaja, je zapisal: »Kaj pa šprinti na cesti, ki se spušča kot tisti na Dirki po Poljski, ki je skoraj ubila nekoga?«

Veliko bolj direkten je bil v kritiki Ineosov Tom Pidcock. Njegov komentar je bil le: »to je neumno«. Britanec se bo letos resneje posvetil cestnemu kolesarstvu in ciklokros nekoliko postavil v kot.

Dan Lloyd in Jens Dekker podpirata odločitev UCI-ja

Dnevi aktivne kariere Dana Lloyda so že preteklost, a Britanec kot eden glavnih voditeljev kanala GCN in občasni komentator na Eurosportu ostaja močno vpet v svet kolesarstva. V enem izmed videov YouTube kanala GCN je povedal, da osebno podpira odločitev o prepovedi, saj je UCI končno poskrbel za varnost še pred resno nesrečo.

»Drži, so profesionalci, ne, ni bilo hujših padcev zaradi tega položaja, a lahko bi bili in odločitev sprejemajo, še preden se kaj zgodi. Prav tako ljudje položaj kopirajo na odprtih cestah – to ni dobro,« je pojasnil 40-letnik.

 Mnenje, da je prepoved potrebna že zgolj zaradi množičnega posnemanja s strani rekreativcev, si z Lloydom deli tudi Jens Dekker. Nizozemec večino kilometrov naredi na ciklokros kolesu, a je v zadnjih letih sprejel vlogo trenerja mlajših selekcij cestnih kolesarjev.

»Še vedno je dokaj varno, a ko začnemo trenirati otroke in vidiš številne neizkušene dvanajstletnike, ki se na zgornji cevi spuščajo z avtocestnega mostu… ja, mora biti prepovedano zgolj zaradi primera.«

Leave a Reply