Predstavitev trase Dirke po Franciji navadno označuje tudi uraden konec sezone za večji del karavane. Medtem ko se kolesarji podajo na težko prigaran dopust, pa športni direktorji že kujejo načrte za novo sezono.
Jumbo-Visma je v zadnjih dveh letih kot edina izmed ekip osmerico za Dirko po Franciji predstavila že pred uradnim začetkom sezone. Nekaj podobnega lahko pričakujemo tudi letos, a izbor bo tokrat še bolj zaostren.
Nekaj kolesarjev ima mesto bolj ali manj že zagotovljeno, med njimi sta prva zvezdnika ekipe Primož Roglič in Wout van Aert. Glede na letošnjo predstavo na Touru in dejstvo, da se bo dirka začela na Danskem, lahko med izbranci pričakujemo tudi mladega Jonasa Vingegaarda.
Tu je nato še prišlek Rohan Dennis, ki bo prevzel vlogo, ki jo je zadnja leta opravljal sveže upokojeni Tony Martin. Ostanejo še štiri mesta, katera pa bo potrebno smotrno razdeliti. Sepp Kuss je zagotovo eden glavnih kandidatov, Steven Kruijswijk prav tako, tudi Sam Oomen si bo verjetno želel priložnosti, kot tudi starešina Robert Gesink.
Velika uganka tako ostaja Tom Dumoulin, ki bi v normalnih razmerah zagotovo dobil vidno vlogo v ekipi, a Nizozemec se je lani odločil za začasno prekinitev sezone. Posledično ni nastopil v Franciji in ekipa je morala iskati rešitev. Vprašanje je, če bodo “tvegali” še enkrat.
“Videli bomo, koga bomo vzeli na dirko, a zagotovo lahko vsi nastopijo dobro. Tudi Dumoulin,” je po predstavitvi trase povedal direktor nizozemske ekipe Richard Plugge.
Čeprav se ekipe, ki napadajo končno zmago v uvodnih etapah navadno izogibajo rumeni majici, pa je Plugge prepričan, da bodo imeli njegovi kolesarji zaradi kronometra na prvi etapi velike možnosti, da že prvi dan osvojijo najbolj čislano oblačilo v svetu kolesarstva.
“Prva etapa bo zagotovo ponudila lepo priložnost za rumeno majico. Predvsem za našega Danca (Jonasa Vingegaarda, op. p.), a računamo lahko tudi na Belgijca (Wouta van Aerta, op. p.) in Slovenca (Primoža Rogliča, op. p.).”
Splošni vtis glede trase je pri Pluggu dober. Tako kot vsi tudi sam poudarja, da je trasa zelo celostna in bo od kolesarjev zahtevala prikaz celotne palete kolesarskega znanja. Na srečo ima v Van Aertu in Rogliču v svojih vrstah dva izmed najbolj kompletnih kolesarjev v karavani.
“Vsega bo nekaj. Dirkali bomo v vetru, na tlakovcih, nekaj bo lepih zaključkov na klanec, tudi kronometrskih kilometrov pa bo zadosti.”
“Všeč mi je, da so Galiber vključili dvakrat na klasičnih gorskih etapah in da se vrača Alpe d’Huez. Vse to predstavlja lepe priložnosti za nas,” je še dodal Plugge, ki se ne boji morebitnega vetra v uvodu na dirko.
“Trasa je videti super, tudi z možnostjo vetra. V tem elementu smo po navadi dobri. Predvsem Wout bo imel tam veliko možnosti. Imel jih bo tudi drugod, a tu jih bo veliko. Na Tour moramo priti z močno ekipo, da ga postavimo v dober položaj. Po navadi je tako ali tako tam.”
Plugga čaka naporna zima, v kateri bo moral s sodelavci stakniti glave in zarisati okvirni načrt sezone. Potrebno se bo tudi odločiti, ali bodo Van Aertu končno pustili lov na zeleno majico in tako nekoliko zmanjšali njegove pomočniške vloge. Belgijec namreč že nekaj sezon sanja o lovu na majico najboljšega po točkah.
“Sedaj moramo narediti načrte, a Wout je del naše najmočnejše zasedbe. A ni pomemben začetek, pač pa zadnja etapa. Na koncu je važna le rumena majica na Elizejskih poljanah in sestaviti moramo najboljši bojni načrt za dosego tega.”
Če bi Plugge lahko odstranil enega izmed elementov dirke, bi to zagotovo bili tlakovci, saj predstavljajo (pre)veliko loterijo. Tudi če si nanje dobro pripravljen, te lahko doleti smola in izpadeš iz glavne skupine ter si privoziš ogromen zaostanek, v najslabšem primeru pa se ob padcu lahko poškoduješ.
“Na Grand Tourih raje ne bi imel tlakovcev. Na ženskem Pariz-Roubaixu smo videli, da je bilo primerno le za specialistke. Tudi pri fantih so bili v ospredju le specialisti. A kolesar za Grand Toure mora biti doma na vseh terenih, tudi na tlakovcih. Mislim, da so naši fantje tega zmožni,” je še dodal 51-letnik.