Avstralski organizatorji so razkrili traso svetovnega prvenstva, ki bo v sezoni 2022 potekalo v Wollongongu. Nekaj pomembnih podatkov še vedno manjka, a kolesarski navdušenci smo končno dobili okvirno sliko trase.

Žal še ne moremo povedati, kako dolga bo trasa ali koliko višinskih metrov bodo morali kolesarji premagati na poti do mavrične majice. Vemo pa, kakšni bodo krogi in vzponi, ki bodo sestavljali končno traso.

Organizatorji so razkrili, da se bo dirka začela v Helensburghu, nato pa bo 35 kilometrov trasa tekla ob obali in pri tem prečkala znameniti most Sea Cliff. Po uvodnih kilometrih bodo kolesarji prispeli v Wollongong, kjer se bo odvil glavni del dirke.

Posamezni odseki trase so znani, treba je le še določiti število krogov. (vir: twitter)

Traso bosta sestavljala dva kroga – mestni in gorski. Kolikokrat bo potrebno odvoziti vsakega izmed njiju za zdaj ni jasno, a vsi tehnični podatki krogov so že na voljo.

Gorski krog bo dolg 34,1 kilometra, osrednja točka pa bo vzpon na goro Keira. Ta bo z 8,7 kilometra dolžine predstavljal dobro četrtino celotnega kroga, na njem pa se bo nabral tudi največji del 630 višinskih metrov, ki jih bo potrebno premagati v vsakem krogu. Povprečni naklon sicer ne bo prehud, le 5-odstoten, a ker gre za precej neenakomeren klanec, bo naklon na določenih odsekih presegel 10 odstotkov.

Gorski krog bo karavano peljal preko gore Keira. (vir: twitter)

Mestni krog bo skoraj pol krajši od gorskega. Sestavljalo ga bo 17,7 kilometra cest skozi središče mesta, kjer ob trasi lahko pričakujemo številne gledalce. Osrednja točka tehnično precej zahtevnega mestnega kroga bo kratek, a zahteven vzpon Pleasant. Gre za 1,1 kilometra dolg odsek s povprečnim naklonom 7,7 odstotka, na najstrmejšem delu pa naklon doseže tudi 14 odstotkov.

Mestni krog bo dolg 17,7 kilometra. (vir: twitter)

Posamezne dele trase torej poznamo, sedaj je ‘sestavljanko’ potrebno le še zložiti skupaj. Steve Peterson, direktor svetovnega prvenstva, je v pogovoru za CyclingTips povedal, da je UCI izrazil željo po bolj urbani trasi, kar pomeni, da bo večji del kilometrine nabran na mestnem krogu.

Kdo izmed Slovencev bo dobil priložnost?

Slovenija bo na svetovnem prvenstvu zagotovo ponovno ciljala visoko. Dokler ne dobimo končne trase, je težko napovedati, kdo bo glavni adut, a okvirno idejo lahko že imamo.

Več kot bo gorskih krogov, bolj se bo tehtnica nagibala v prid Tadeja Pogačarja in Primoža Rogliča. A glede na želje Mednarodne kolesarske zveze, da bi dirka v večini potekala v mestu, se lahko zgodi, da se bosta še drugo leto zapored podredila enemu izmed sotekmovalcev.

Zaključni kilometri bodo predvidoma potekali v mestu, kar pomeni, da lahko pričakujemo ravninski zaključek. V tem primeru bi v ospredje prišli vzdržljivi šprinterji, ki bodo preživeli vse predhodne vzpone. Slovenci imamo svojega aduta za tovrstne zaključke, Luka Mezgec se namreč najbolje znajde prav v šprintih manjših skupin.

Še največ možnosti za lov na zmago pa bo verjetno imel Matej Mohorič, ki se zna v klanec peljati dovolj dobro, da ostane v ospredju, prav tako pa ima v svojem arzenalu tudi precej dober šprint, ki bi lahko prišel do izraza na ciljni ravnini.

Počakati bo torej potrebno, da vidimo celotno traso, a že zdaj je jasno, da slovenske kolesarske navdušence čaka zanimivo svetovno prvenstvo.